top of page

Lu Magazine

  • lunewschool

אוכל כמחולל שינוי // אסטרטגיה קריאייטיבית למותג פלנטה של עמית מסטצ׳קין

את עמית מסטצ׳קין הכרנו לפני שנה וחצי, הוא הצטרף אלינו לקורס מותג נחשק הראשון, הקליק היה מיידי. כשמדברים איתנו על אוכל ועל העולם, על יצירתיות ואלתור, על מקומיות ובישול טוב וקל הראש שלנו מתחיל להשתולל.


מיד החשיבה עוברת למילים, לקצב, לביט, לסוגי חוויות, לשיתופי פעולה חדשים, לסדרות של תוכן, לשמות חדשים למותג, להשראות מספרים, סרטים, מוזיקה ואופנה ולמחשבה איך הכל יכול להתחבר.

זאת דרך הפעולה, היא מאוד אסוציטאיבית ומייצרת חיבורים מעולמות שונים, קו + מילה + דימוי + צבע מייצרים ביחד עולם שלם ואינסופי.


אחרי סיום הקורס יצאנו ביחד לתהליך אישי של אסטרטגיה קריאיייטבית, הבנו ששם המותג שהיה עד אז על שמו של עמית (קראו לו ׳עמית מסטצ׳קין) צריך להשתנות.

ניסחנו את המניפסט, את הערכים שהופכים למגדלור, את הטרנספורמציה, ההשפעה, הטריטוריות שבהן המותג פועל.


משם עברנו לתהליך של ניימינג, זה שלב מאוד מדליק, הראש כל הזמן מחפש מילים שנכונות למותג, שמצלצלות טוב, שמייצרות סיפור שלם בראש, בשלב הזה עברו כמה שלבים של רעיונות עד שנבחר השם החדש:

פלנטה או באנגלית PLANETA.


חלק מהעיסוק של פלנטה הוא בצמצום בזבוז מזון, איזה שילוב מילים מלא באות צ׳, כבר בשלב המוקדם של התהליך הבנו ביחד שהאג׳נדה של המותג היא האפשרות של אוכל לחולל שינוי.



כשיוצרים אסטרטגיה מותגית מאפיינים את הטריטוריות שהמותג פועל בהן ואיזה שירותים / מוצרים אפשר ליצור לכל אחת מהטריטוריות.

פלנטה פועלת ב-3 מרחבים שונים: בבית, בעיר ובעבודה.




אלה שלבים של עבודת מחקר עמוקה ומעמיקה של כל הצדדים, מפענחים ביחד את לב העניין, מה המותג בא לעשות, איזה סוג של טרנספורמציה הוא יודע לייצר, למה המותג הזה דווקא חשוב ורלוונטי לזמן הזה, מה האג׳נדה ואיך משמיעים אותה בקול גדול ובהיר.



ומכאן עוברים לשלב המיתוג הויזואלי, מתחילים בסיעור מוחות של דימויים, צבעים, השראות, מחקר ויזואלי על מה שקורה בעולם בתחום ואיסוף עוד ועוד מידע.


העמוד הז הוא כבר אחרי שלב המיפוי, אפשר כבר לראות שיש כאן כיוון ברור למותג שמשלב דימויים של אוכל, כדור הארץ, פלנטות, מטבחים מפעם ופופ אפ עירוני, מחאתי מלא בפלייפולנס.



ובאותו הזמן מתנגן לנו כל הזמן בראש השיר של טונה שבלב שלו יש חור בגודל של פלנטה ומחשבות על הפלנטה שלנו ואיך אפשר לשמור עליה, ומה אפשר לעשות אחרת בבית, ומי מגדל לנו את האוכל שאנחנו אוכלים

ועוד

ועוד

ועוד

זה סיפור חיי.

אני לא יכול לישון עכשיו.



ומשם לבחירה צבעונית שגם המטרה שלה היא לייצר ׳פונקטום׳ במוח, באיזה צבעים בדרך כלל משתמשים במותגים שמתעסקים באוכל ואיך אפשר לשחק עם זה ולהמציא עולם חדש.



מותג חדש נברא, יש לו אישיות וסגנון. הוא מתחיל להתבהר ולהיות עצמאי בעולם.



ואיזה אופי מדליק יש לו, הוא מקומי אבל נראה גם מעולם אחר לגמרי.

של הזמן הזה וגם נוסטלגי וגם מדבר על העתיד.

חכם ויודע וגם שובב וילדי.





מלא בידע ובמחקרים, עמוק ומעשיר.

אוהב לאכול ולבשל טוב, מאמין בסלואו פוד וברדכים שאוכל יכול לחולל שינוי.


זה תחלית הסיפור של פלנטה, מאז עברו עוד מלא מאכלים טעימים במחבתות בבתים של אנשים, במשרדים ובערים.


כאן אפשר לשמוע פרק בניצוץ עם יעל ועמית על הדרכים שסלואו פוד יכול לחולל שינוי.


תהליך אטסרטגיה קריאייטיבית בהובלת

חן נבו ויעל אורשנטיין יוז


מיתוג ויצירת שפה

חן נבו


לאינסטגרם של פלנטה


אם מדליק אותך לעבור תהליך דומה איתנו, אנחנו כאן.






bottom of page