top of page

Lu Magazine

על אמנות, חומר, חימר ותרפיה // תכירו את טלי גרנות בלסר.

האנשים שעושים שינוי.

Meet The Learning People Club

התלמידים של הזמן הזה, האנשים הקריאייטיבים והסקרנים שלומדים אצלנו.


תכירו את טלי בלסר גרנות, אמנית ויזמת, יש לה סטודיו לקרמיקה בתל אביב, היא אוהבת לארח בפיוטיות ומטפלת באמנות ובבריאות הנפש.

הפגשנו איתה לשיחה על מה שמכניס אותה לתנועה, על סקרנות והתבודדות, ספונטניות ושקט.


ספרי לנו על עצמך, איפה את גרה ומה את עושה בחיים.

אני טלי, גרה בתל אביב אהובתי, בשכונה ירוקה שמזכירה חיים קהילתיים בקיבוץ, אני מאנשי הגםוגם אני גם אמנית שיוצרת כרגע בעיקר בחומר (חימר) גם בעלת סטודיו לקדרות שממלאות אותו תלמידות ומורות נפלאות.

ובימים אלו מסיימת את ההתמחות שלי כמטפלת באמנות בבריאות הנפש. וחולמת חלומות נוספים.



מה מעורר אותך בימים אלה? ספר על משהו מיוחד שאת עובדת עליו או יוצרת אותו.

בימים אלו שהפכו לכולנו את הבטן ואת החיים כמו שהכרנו, גיליתי שמה שמעורר אותי ומחזיר אותי לחיים יצירתיים אלו שיתופי פעולה שממלאים אותי ברוח, מחשבה ותנועה. אני בתהליכי שיתופי פעולה מקבילים של מוצרים וגם רעיונות עסקיים חדשים.



ספרי לנו איזה סוג של טרנספורמציה את שואפת לעשות באמצעות העשיה שלך.

מכיוון שאני עוסקת בכמה מישורים במקביל כל חלק ממלא עבורי עניין אחר.


העבודה עם החימר מייצרת עבורי גילוי ותהליך יצירתי אישי, הכלים והאמנות המגיעים ללקוחות שלי מרגשים אותי ומשאירים חלק מהגילוי הזה אצלם.


החימר הוא חומר מיוחד שיכול לשרוד אלפי שנים בצורתו הסופית בדיוק כמו שהידיים והנפש שלי נגעו בו ואין מרגש מזה.



בנוסף הסטודיו שהקמתי הוא מרחב נשימה, במרחב עצמו אני שואפת לאפשר לבאים אליו גם גילוי על עצמם, את היצירתיות שבתוכם.


הסטודיו מאוד נקי ומעוצב מחומרים טבעיים ולא מעובדים, וזאת במחשבה ששקט בעיניים יאפשר התכנסות פנימה ואיזושהי יצירה מתוך עצמך ולא מתוך דבר חיצוני וכפוי.



זה שאני מטפלת רגשית מאפשר לי להיות עדה לחוויות החיים של המטופלים שלי, לחשוב איתם, להרחיב את הדעת ואולי גם יחד לחולל שינוי שיכול להטיב איתם. השימוש באמנות בטיפול מבחינתי הוא מופלא מלבד השימוש בחומרים שיכולים לגלם רגרסיות, תחושת רגיעה, התכנסות ויצירתיות האמנות והדימוי שמתגלה יכולים לתת מודע וללא מודע מקום פיזי ומוחשי ללא שימוש במילים.



מה הדבר הראשון שאת עושה בבוקר?

מחממת קפה טרי טחון במקינטה ומכינה קופסאות אוכל לילדים.


מתי את נמצאת באלמנט שלך? איזה פעולות שלך גורמות לך להיות בשיא הזרימה, הנינוחות והיצירה?

עבורי הזרימה, הנינוחות והיצירה הם ממש המרכיבים של חווית האושר. אני בעיקר מרגישה ככה כשאני בשיחה קולחת שמעלה בראשי רעיונות שמגבירים לי את קצב הלב וההתרגשות.


מה הגם וגם שלך

האמנות, הרגש והריפוי


ספרי לנו על ספר שהשפיע עליך

מחשבות על הצילום של רולאן בארט. ספר חובה לכל מי שמרגיש שיש כוח לאמנות, לדימוי, ליוצר ולצופה.


ואיזה סרט?

סרט ישר לוקח אותי דווקא לילדות , לסרט שצפיתי בו עשרות פעמים, הנסיכה הקסומה סרט מופלא שסוחף הצופה להאמין לפנטזיה, לרומנטיקה, צריך קצת רומנטיקה פנטסטית לפעמים.



איזה סוג של אנשים מעוררים בך השראה?

האנשים שמעוררים בי השראה הם האנשים שמתעמקים בעשייה שלהם, אנשים שהעשייה שלהם מרגשת אותם והם תמיד בחקירה וסקרנות לגבי זה. תמיד אקח מאדם כזה צידה לדרך האישית שלי לצד מוטיבציה. ויש אדם מיוחד בחיי שהוא ממש כזה וזה בן זוגי, אדם של עומק, פילוסופיה וסקרנות.



איזה כלים אנחנו צריכים לשכלל בעצמינו בעיניך בזמן הזה?

היכולת להיות לבד בשקט, ארחיב.

בזמן הזה אנחנו מוקפים גירויים חיצוניים ללא הפסק, במדיות, בעבודה, בקהילה, מציאות מבעבעת ואף מטלטלת יש חוסר שקט עולמי.


אפילו בפנאי שלנו כשהולכים לחוג או לשיעור פילאטיס אנחנו מקשיבים להנחיות.


אנחנו חיה חברתית זה בטוח ויש לזה יתרונות וחשיבות עליונה, אבל היום יש עודף גירויים ויש תחושה, ואגיד ממקום אישי של התרחקות מעצמנו, היכולת לבקר ולשאול שאלות וגם למצוא את התשובות לעצמנו נחלשת.


זה שריר רפוי, בעבר היינו יכולים למצוא את עצמנו לבד ובשקט בתדירות גבוהה אם לא יומיומית, אני זוכרת את עצמי חוזרת מהבית ספר לא היו טלפונים חכמים, לא היה אף אחד בבית והייתי יושבת וכותבת שירים כי פשוט היה לי משעמם, בדיעבד אני מבינה השירים האלה הם יכולת יצירתית ספונטנית.



עבורי הכלי הזה חשוב כדי לא לאבד את היצירתיות , האינדיבידואליות, את השוני, והביקורת העצמית -לא במובן השלילי של המילה אלא ממקום של התפתחות. אני רואה בלבד ושקט מידי פעם ככלי שיכול לתמוך בהתפתחות וכמובן ברווחה נפשית.


מה עוזר לך לשמור על הסקרנות שלך ערה?

זה מצחיק אולי ההפך מהכלי שכתבתי עליו, מה ששומר לי על הסקרנות זה שיחות עם אנשים. זה רק מראה כמה ששום דבר לא חד כיווני אלא יש מורכבות ועומק.



מהי למידה בשבילך, כמה מקום היא ממלאת בחיים שלך? באיזה דרכים את אוהבת ללמוד?

מרגיש לי שכשאני לא בלמידה אני דועכת. הלמידה היא חלק משמעותי בחיי. יש תקופות בחיים שהלמידה מגיעה בתצורות של הרצאה חד פעמית ויש תקופות שהלמידה היא כמעט יומיומית. אני לא מצליחה לראות את עצמי ללא למידה שהרי היא המפתח להתפתחות שלי.




איזה עוגנים יש לך של מילוי עצמי?

הסטודיו שלי הפך להיות עוגן אישי שלי וגם של חברות טובות ולפעמים יחד אנחנו באות להיטען. מקום בטוח, חדר משלי. בנוסף המשפחה שלי המתוקה שלי היא העוגן הכי משמעותי בחיי.



יש לך המלצה על פודקאסט שמעורר בך השראה?

לפני שהגעתי לקורס המטריף של LU הקשבתי בהדיקות לכל פרק בניצוץ של יעלי. הרגשתי ועדיין מרגישה שכל פרק סיקרן ולימד אותי פרקים רבים שיתפתי עם חברות או עם בן זוגי ויש מספר פרקים שהאזנתי כמה וכמה פעמים, הנה פרק אחד כזה על החירות לחיות את החיים שלך.


בנוסף בימים אלו אני מאזינה למדיטציות של עופר שני, עופר מדייק במדיטציות שהוא מקליט ומשלב בהן מוסיקה שזה בכלל מרחיב את הלב. המדיטציה מרגיע לי את המיינד, את המחשבות שלא מפסיקות להתרוצץ. הרגע שאני הכי אוהבת לעשות מדיטציה זה בין העשייה של הבוקר לאיסוף הילדים מהמסגרות. המדיטציה מאפשרת לי אתחול מחדש ולחשוב בבהירות.



ספרי לנו מה קיבלת מ-LU

התהליך שעברתי הוא לא תהליך של זמן עבר, הוא on going .

לקראת כל מפגש התרגשתי וכבר הרגשתי סקרנית. ההנגשה של התוכן היתה מעוררת השראה ממש כמו התבוננות באמנות. השאלות שנשאלו ותרגילי ההתעוררות היו חקירה סקרנית לתוך עצמי.


בקורס הרגשתי נוח פתאום עם זה שאני כל מיני דברים, החלקים השונים שבי עלולים לבלבל, והגעתי לקורס במטרה להצטמצם.


בקורס הצלחתי לחבר ולהרכיב את מה שכבר היה קיים בתוכי, ועבורי זה היה מאוד משמעותי.


הערך של החיבור עזר לי להבין כיצד להיות המותג של עצמי' כלומר לזקק ולא לצמצם. החומר המזוקק הזה הוא התכלית בעיני ואיתו אוכל לצעוד גם כשהמציאות משתנה מסביבנו כל הזמן .


בנוסף המפגשים עם יעל וחן עורר בי השראה והחזירו לי את האמונה ביצירה שבתוכי.

אסיים בחלק משמעותי לא פחות והוא המפגש עם קבוצת הנשים המופלאה שזכיתי להיות בה, נשים מעניינות, מעוררות השראה וכמובן עם פוטנציאל לשיתופי פעולה .


טלי בוגרת התכנית לבניית מותגי העתיד, אם מדליק אותך להצטרף אלינו כל הפרטים נמצאים כאן.


וכאן אפשר לקבוע שיחת התאמה אישית.


LU ARE THE FUTURE///




bottom of page